- ttt

Allt om hur jag tjänar pengar på min blogg!

Okej, det här inlägget är för er som vill tjäna pengar på er blogg men inte riktigt vet hur ni ska gå till väga.
Ska berätta allt jag vet! Allt jag är medlem på är helt gratis. Man kan inte få in pengarna på kontot förrän man tjänat ihop 500 kr. Har man inte tjänat 500 kr innan den 25 (som jag tror det är när man får ut pengarna..?) så förs de över till nästa månad, so don't worry!


På bloggerfy.se kan man tjäna pengar. Man anmäler sig gratis på deras hemsida.

Annonser
Vet inte om det läggs ut automatiskt, tror inte det. Isåfall får man gå in och hämta en annonskod och lägga in den i t.ex. framsida kodmallen. Jag tror man får betalt per sidvisning eller så är det inte alls så, haha!

Expose
Då kan man lägga ut denna ruta



Då visar man andras bloggar samtidigt som man själv får visningar på samma sätt på någon annans blogg/hemsida.

Splinx
Det är en slags annons som man kan lägga in på bloggen så får du betalt per unikt klick. Men oroa er inte ifall du inte får betalt på en gång, det kan ta ett tag.

Rejta
Tycker den här tjänsten är så sjuuuukt bra! Det här har jag tjänat mest pengar på utav allt. Man skriver ett omdöme om t.ex. Gina Tricot och sen så lägger man ut det på bloggen och klickar på den sen på bloggen så man typ aktiverar så att de ser att man lagt ut det på bloggen.

H & M Hennes & Mauritz Sverige AB
Gillar HM's kläder, riktigt snygga!
Skriv ditt eget omdöme | Tjäna pengar med Rejta


Sponsrade inlägg
Här får du typ ett ord och så kan du skriva ett inlägg och snacka om det. Ärligt talat så vet jag inte riktigt om det funkar. Jag försökte, men jag kanske gjorde fel ;)


Adsettings.com, en jättebra hemsida om du vill tjäna pengar även om du har en liten blogg. Man blir bara medlem där och sen så ansöker man till annonsörer. När de accepterat (eller om det blir accepterat på en gång eller inte alls) så väljer du den annons du tycker är snyggast och lägger ut den på bloggen.

Man tjänar olika mycket pengar beroende på vad annonsörerna har för villkor. De kan t.ex. vara 0.50 kr per click eller så. Jag tjänar bäst på impressions och click!

Ord som kan vara bra att kunna, kopierade direkt från deras hemsida där allt står hur man ska göra och hur det funkar o sådär.

Impressions = Annonsvisning. Innebär att annonsen visats.

Click = Klick. Innebär att något klickat på annonsen.

Lead innebär enkelt utryckt att det ska "leda" till något som är förbestämt. Kan tex vara att besökaren ska registrera sig som medlem eller till ett nyhetsbrev.

Sale = Försäljning/Köp. Innebär att ni får ersättning för de sale/köp som ni genererar åt annonsören.
CTR = Click through rate är förhållandet mellan impressions och click. 100 impressions och 1 click ger en CTR på 1 %.


Det här är en bra idé att skaffa om du lägger ut mycket videos eller vill dela andras videos (bara videos från videofyme dock). Bli medlem på videofyme.com och sen står det att du kan tjäna pengar osv så då bara trycker du där och skriver in det man ska skriva sen så får du betalt när folk tittar på dina videos.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0